Inboedelservice

Inboedelservice door opruimfirma De Mieren met de juiste ecologische werkwijze en eerlijke prijzen.

Inboedelservice

WhatsApp
De Mieren WhatsApp
Verstuur

Inboedelservice

Inboedelservice laten uitvoeren door een gespecialiseerde firma zoals De Mieren.

Werkwijze:

De werkwijze van onze inboedelservice kan heel erg verschillen van inboedel tot inboedel.
Wij onderverdelen drie aspecten:

1) Goederen die nog een relevante waarde hebben: bijvoorbeeld een flatscreen televisie van een jaar oud, een Miele wasmachine van een jaar oud of een lederen salon in een bijna nieuwe en onberispelijke staat. Voor deze goederen kunnen we een compensatie voorzien in de offerte. Wel met dien verstande dat het nooit dezelfde compensatie kan zijn in vergelijking dat u het zelf zou verkopen aan de eindklant. Wij zijn niet de eindklant maar tussenpersoon. Wenst u voor deze goederen het onderste uit te kan te halen of kan u zich niet vinden om onder de marktprijs te verkopen dan is het aangewezen dat u tracht zelf tot verkoop over te gaan, eventueel door het op internet te koop aan te bieden of om het te brengen naar de Troc of Ecoshop.
Indien wij het van u overnemen moet het voor ons nog de moeite waard blijven om onze handelingen die nodig zijn tot verkoop te rentabiliseren.

2) Goederen die nog bruikbaar, in goede staat verkeren en een al dan niet geringe verkoopswaarde hebben: Bijvoorbeeld huisraad, schilderijtjes, kleinere meubelstukken, electro, huiraadtoestellen, en zo kunnen we nog een hele lijst opsommen. De geringe verkoopswaarde van deze goederen maakt het voor ons als tussenpersoon onmogelijk om rendabel te zijn als we hiervoor een compensatie zouden voorzien naar de klant toe. Hier is hetzelfde advies van toepassing. Indien u het onderste uit de kan wil halen kan u het beste trachten zelf voor deze goederen een klant te vinden die u wil compenseren wat u in gedachten had. Wij willen u echter informeren dat de meeste mensen geloven dat deze goederen wel wat opbrengen. Maar na het een tijdje zelf geprobeerd te hebben komen ze tot de vaststelling dat dit toch niet zo is als wat ze er van hadden verwacht. Zodoende is de klant meer begripvol waarom wij geen compensatie voor deze goederen kunnen geven. In de meeste gevallen worden deze goederen aangeboden aan de Kringloop winkels. Let wel, hetgeen de Kringloopwinkels aanvaarden is volledig buiten onze controle om. Uit onze ervaring weten wij dat de Kringloopwinkels heel selectief zijn op wat ze aanvaarden en wat niet. Zij zijn namelijk geen liefdadigheidsinstelling want zij verkopen de aanvaarde goederen. Zij dienen ook personeel te betalen en een verkoopzaal te runnen. Het gebeurt dat als wij goederen aanbieden dat we de opmerking krijgen in de zin van: “het is hier geen stort”. Daarom willen we de verwachting temperen van vele eigenaars van inboedels.

3) Goederen die niet meer bruikbaar zijn en geen waarde meer hebben: Dit gaat veelal om rommel, waardeloze goederen en vuil. In sommige gevallen kunnen grondstoffen gerecycleerd worden maar in de meeste gevallen worden deze naar het afvalverwerkingsbedrijf gebracht. De kosten hiervoor zijn niet gering. Onze expert die ter plaatse komt kan dit terdege inschatten qua volume of gewicht en neemt deze kost mee op in de offerte van de inboedelservice.

Inboedelservice werkwijze:

Stap 1 >> U neemt contact met ons op via email of telefonisch. In sommige gevallen kan er een een prijsindicatie of offerte gemaakt worden. Maar in de meeste gevallen is het aangewezen om een afspraak te maken. Onze expert komt dan ter plaatse om alle in te schatten qua arbeid, logistieke benodigdheden en volume/gewicht voor de afvalverwerking. Hij kan dan ter plaatse een offerte opmaken op een officieel offerte document of deze nadien per mail aan u overmaken. U kan dan ter plaatse beslissen of u hierop wil ingaan en met hem een datum afstemmen om over te gaan tot uitvoering. Maar natuurlijk gebeurt het ook in veel gevallen dat u hier nog even over wil nadenken of overleggen met andere belanghebbenden.

Stap 2 >> Van zodra u akkoord gaat met onze offerte van de inboedelservice en voorwaarden kunnen we overgaan tot het inplannen van een datum. Ons team komt op de afgesproken datum ter plaatse voor het uitvoeren van de opdracht conform afspraken en offerte.

Stap 3 >> Als de opdracht is uitgevoerd zal u uitgenodigd worden voor een laatste inspectieronde. Het is wel heel erg belangrijk om samen met de werfleider deze inspectie uit te voeren en zeer aandachtig te zijn of alles naar wens is, en alles is ontruimt volgens gemaakte afspraken. Ook is het zeer belangrijk om te controleren of er geen beschadigingen aan het pand zijn gebeurd tijdens de werkzaamheden. Als alles goed bevonden is zal er u gevraagd worden om een opleveringsbon af te tekenen die ons “De Mieren” ontslaat van alle verdere verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en verdere actie. Dit is tevens het groene licht om over te gaan tot facturatie. Factuur die zal verstuurd worden via email EN gewone correspondentie per brief.

Nog dit: Elke inboedelservice is net iets anders. Dit kan gaan van praktische uitvoering, aard en soort van de goederen, het gewicht en volume van de goederen, de logistieke benodigdheden en de wensen van de klant die kunnen verschillen. Wij willen u daarom adviseren om zeker een afspraak in te plannen met een expert om uw aanvraag ter plaatse te komen bekijken. Een persoonlijk contact is altijd beter om over te gaan tot het toevertrouwen van een opdracht die emotioneel voor u beladen kan zijn en die in de praktijk toch een hele onderneming is. Goede afspraken maken goede vrienden, en een vlekkeloze uitvoering hiervan maakt nog betere vrienden. Juist daarom, laat steeds het te doene werk evalueren door een expert ter plaatse. Of dit nu van onze firma “De Mieren” of van een andere firma is.

De Mieren WhatsApp
Verstuur